7 tips voor het maken van succesvolle narrowcasting content - Kimeru

7 tips voor het maken van succesvolle narrowcasting content

7 tips voor het maken van succesvolle narrowcasting content

Digital signage is meer dan beeldschermen alleen. Want je moet je schermen natuurlijk ook vullen met digital signage of narrowcasting content.

Goede content trekt de aandacht van klanten en voorbijgangers en houdt die aandacht zo lang mogelijk vast.

Weet je niet waar je moet beginnen? We helpen je graag op weg! Hieronder lees je 7 tips voor het maken van ijzersterke narrowcasting content voor je bedrijf of organisatie.

1. Bepaal je doel en je doelpubliek vóór je narrowcasting content ontwerpt

Voor je begint met het ontwerpen van je digital signage of narrowcasting content, moet je weten wat je doel is.

Wil je mensen informeren, entertainen, wachttijden verminderen of toch vooral reclame maken? Het kan allemaal, maar bepaal het wel op voorhand. Je kan geen spectaculaire content maken zonder te weten wat die content precies moet bereiken.

Zorg daarbij wel voor evenwicht en afwisseling. Ook al is je hoofddoel reclame maken, toon ook af en toe entertainende of informerende content. Van 10 reclamefilmpjes op rij wordt niemand blij.

Bepaal daarnaast ook meteen wie je doelpubliek is. Ook dat zal je helpen om de juiste toon te vinden voor je boodschap. Verplaats je dus in de leefwereld van je publiek en kijk met hun ogen naar je product of dienst.

Een duidelijk beeld van je doelpubliek helpt je trouwens niet alleen bij het vinden van de juiste toon, maar ook bij het bepalen van de juiste vorm voor je narrowcasting content.

Zo wijst onderzoek uit dat korte video’s de ideale tool zijn om millenials te bereiken, terwijl oudere doelgroepen liever tekst lezen.

2. Stem je narrowcasting content af op de locatie van je schermen

Een goede vuistregel is om eerst te bepalen waar je je beeldschermen wil plaatsen (of welke reeds geplaatste schermen je wil gebruiken) en dan pas aan de slag te gaan met digital signage of narrowcasting content.

De locatie van je schermen bepaalt immers hoe lang mensen ernaar kijken. Het is dus belangrijk om je content aan te passen aan je schermen.

Op locaties waar mensen weinig tijd doorbrengen, plaats je best narrowcasting content die je boodschap in 1 oogopslag duidelijk maakt.

Voor de beeldschermen in je etalage kan je dus bijvoorbeeld een korte maar opvallende animatie maken die mensen naar binnen lokt.

Langere en meer informatieve boodschappen houd je dan weer best voor locaties waar mensen wat meer tijd doorbrengen – denk bijvoorbeeld aan de schermen aan je kassa of boven je inkombalie die bekeken worden door mensen die in de rij staan.

Vergeet echter nooit dat mensen vandaag de dag een erg korte aandachtsspanne hebben – slechts 8 seconden volgens een grootschalig onderzoek in Canada.

Maak je boodschappen dus ook niet té lang op plaatsen waar mensen langer blijven. Maar zorg dan wel voor voldoende afwisseling: niets is vervelender dan 10 keer na elkaar hetzelfde filmpje te zien krijgen.

3. Maak narrowcasting content op basis van relevante informatie

Als je weet wie je doelpubliek is en welk doel je wil bereiken, dan kan je bepalen welke informatie relevant is voor je doelpubliek.

Relevant betekent in de eerste plaats waardevol: goede narrowcasting content biedt de kijker informatie die hem of haar iets oplevert op dat moment.

Relevant betekent dus ook up-to-date: een advertentie voor een promotie die niet meer geldig is of een event dat al voorbij is, is nutteloos.

Maar zorg bijvoorbeeld ook altijd voor recente cijfers en statistieken als je infographics toont. En in sommige situaties is het zelfs mogelijk om live cijfers te tonen.

Een laatste manier om digital signage of narrowcasting content relevant te maken, is om die te personaliserenGezichtsherkenning en near field communication zijn maar enkele van de vele nieuwe en spannende manieren om dat te doen.

Maar je hoeft het niet altijd ver te zoeken: ook het tonen van lokale informatie zoals een weerbericht of lokaal nieuws kan al helpen om mensen aan te spreken.

4. Match je narrowcasting content met de identiteit van je bedrijf

Elk bedrijf heeft een eigen identiteit. Die bestaat uit kleuren, lettertypes en een logo, maar ook uit waarden en een bepaalde communicatiestijl of toon.

Als je digital signage of narrowcasting content ontwerpt, dan is het erg belangrijk om ervoor te zorgen dat je content matcht met de identiteit van je bedrijf of organisatie.

Gebruik dus de juiste visuele elementen – logo, kleuren, lettertypes, … – én de juiste toon voor je boodschappen.

Zorg er ook altijd voor dat wat je toont overeenkomt met de waarden van je bedrijf. Maakt je bedrijf een punt van duurzaamheid? Toon dan liever een fiets dan een auto.

Maak het jezelf nooit moeilijker dan nodig en ga ook eens grasduinen bij je collega’s. Misschien vind je wel visuals die je makkelijk kan overnemen, bijvoorbeeld foto’s voor advertenties of voor sociale media.

Extra tip: maak een stijlgids met richtlijnen voor elke vorm van communicatie. Zo weet iedereen steeds welk lettertype en welk logo te gebruiken voor welk soort content.

Heb je vragen of interesse in narrowcasting content?

5. Kies voor interactieve of bewegende narrowcasting content

Nu je weet wie je doelpubliek is, wat je boodschap is en op welke locatie je die zal tonen, is het belangrijk om je digital signage of narrowcasting content zo aantrekkelijk mogelijk te maken.

Een van de belangrijkste aspecten daarbij is beweging: mensen worden sterker aangetrokken door bewegende beelden dan door statische beelden en ze onthouden die beelden ook langer.

Gebruik dus animaties en video’s om de aandacht van mensen te trekken. Een andere leuke vorm van dynamische content is een social media feed, bijvoorbeeld een twitter wall. Zorg er wel voor dat die regelmatig geüpdatet wordt.

Laat de locatie ook toe om touchscreens te plaatsen en interactieve narrowcasting content te gebruiken? Doe het dan! Interactieve content houdt de aandacht van klanten en voorbijgangers veel langer vast dan gewone dynamische content.

6. Houd digital signage trends in de gaten

Wil je digital signage of narrowcasting content maken die opvalt door zijn moderne look? Hou dan zeker de huidige digital signage trends in de gaten.

Extra tip: Kimeru helpt je alvast een handje. Hier ontdek je welke trends wij verwachten in 2019.

Als je goed op de hoogte bent van de technieken en toepassingen die vandaag de dag gebruikt worden, kan je er steeds voor zorgen dat je content mee is met de tijd.

En dat is belangrijk. Want in een snel evoluerende wereld werkt iets wat gisteren nog wél succes had vandaag soms niet meer.

Houd dus goed in de gaten wat andere bedrijven en rechtstreekse concurrenten doen en doe er je voordeel mee. Maar maak wel iets origineels. Niemand houdt van een copycat!

7. Kies een goed narrowcasting content management system

Een digital signage of narrowcasting content management systeem is een webapplicatie of software die je toelaat om op een eenvoudige manier content te publiceren op je beeldschermen.

Met een goed content management systeem kan je zonder voorkennis of opleiding eenvoudig en snel content maken, aanpassen en plaatsen.

Een goed systeem is ook makkelijk toegankelijk als webapplicatie en geeft je een duidelijk overzicht van lopende en geplande campagnes.

Ben je nog op zoek naar een content management systeem voor je bedrijf dat tegelijk krachtig en eenvoudig is? Zoek niet verder: de web interface van Kimeru heeft alles dat je nodig hebt!

Je narrowcasting content uitbesteden aan een professional?

We hopen dat onze tips je zullen helpen om spectaculaire digital signage of narrowcasting content te maken.

Heb je vragen of wil je meer informatie over ons content management systeemContacteer ons dan gerust.

Wil je je narrowcasting content toch liever uitbesteden aan een professional? Ook dan helpen we je graag met ons content as a service-aanbod op maat.

Contacteer ons meteen, we staan voor je klaar.

Tags:


Heb je vragen of interesse in onze diensten?