Digital signage trends 2019 - Kimeru

7 digital signage trends voor 2019

7 digital signage trends voor 2019

Een nieuw jaar betekent nieuwe digital signage trends. 2019 is nog maar net begonnen en we kunnen al niet wachten om aan de slag te gaan met spetterende content voor de dynamische en interactieve beeldschermen van je bedrijf.

Ben je benieuwd welke digital signage trends 2019 zal brengen? We wagen ons aan 7 voorspellingen.

Lees je mee?

Onze digital signage trends voor het nieuwe jaar

1. Gepersonaliseerde content

In een wereld die geregeerd wordt door ‘fake news’ hebben mensen stilaan genoeg van sterke claims en content die opzichtig probeert te verkopen.

Een grote uitdaging voor digital signage zal zijn om geloofwaardige en betekenisvolle content te maken.

We vermoeden dan ook dat veel bedrijven hun heil zullen zoeken in/bij gepersonaliseerde content, om zoveel mogelijk aan te sluiten bij de leefwereld van hun klanten.

2. Artificiële intelligentie: stem- en gezichtsherkenning en virtuele assistenten

1 manier om content te personaliseren is artificiële intelligentie. Ook dit is volgens ons 1 van de digital signage trends voor 2019. De technologie is er in ieder geval klaar voor.

Zo worden stem- en gezichtsherkenning bijvoorbeeld steeds toegankelijker en worden ook chatbots steeds slimmer.

We vermoeden dus dat het gebruik van deze technologieën bij digital signage zal toenemen in 2019. Hoe dat er concreet zal uitzien? We geven je enkele voorbeelden:

  • Een virtuele assistent die je welkom heet in de inkomhal van een gebouw en antwoord geeft op je vragen;
  • Beeldschermen die aangepaste reclameboodschappen tonen op basis van gezichtsherkenning.

3. Near field communication

Near field communication is een andere manier om informatie te personaliseren of aan te passen aan de noden van de klant en een digital signage trend die we in 2019 verwachten.

Met near field communication kan je een beeldscherm laten communiceren met een product of toestel in de buurt.

Je kan bijvoorbeeld een scherm productinformatie laten tonen zodra een klant een bepaald product in de buurt van het scherm optilt of een product naar het scherm brengt.

4. Mobility: QR-codes en iBeacons

Ook smartphones zullen gebruikt worden om klanten gepersonaliseerde content te kunnen tonen.

Een eerste manier om dat te doen is om een QR-code op te nemen in je content. Scant een voorbijganger die code, dan wordt de informatie over dat product of merk bijgehouden in zijn of haar wallet.

Die informatie blijft daar beschikbaar, zodat de interesse van klanten in je merk of product later opnieuw kan worden gedetecteerd door je beeldschermen.

Met iBeacons ga je zelfs nog een stapje verder. Deze technologie kan bijvoorbeeld detecteren dat een klant in je winkel eerder in je webshop is geweest of je app heeft geïnstalleerd.

De gegevens die in je webshop of app verzameld werden, kunnen dan gebruikt worden om de content op je beeldschermen af te stemmen op de specifieke klant die er voorbijloopt.

Als een klant bijvoorbeeld bijna een paar laarzen heeft gekocht in je webshop, dan kan je diezelfde laarzen tonen op je scherm zodra die klant daar in de buurt komt. Zo krijg je een tweede kans om je product alsnog te verkopen.

5. Visualiseren van real time data

Het koppelen van verschillende soorten bedrijfs- en andere software (bijvoorbeeld ERP– en workplace management-systemen maar ook sociale media) wordt steeds makkelijker.

Daardoor kunnen we steeds sneller – vaak zelfs in real time – gegevens van verschillende bronnen visualiseren en in overzichtelijke grafieken gieten.

1 van onze digital signage trends voor 2019 is dan ook het gebruik van realtime cijfers en andere data om kijkers te engageren.

6. Eenvoudige apps op maat

Steeds meer sectoren vinden de weg naar digital signage. Om het hen zo makkelijk mogelijk te maken, zullen er steeds meer content management apps op maat van verschillende sectoren ontwikkeld worden.

Een voorbeeldje: in een uitzendkantoor worden constant nieuwe vacatures opgesteld. Een app op maat kan er dan voor zorgen dat die nieuwe vacatures automatisch opgepikt worden in de centrale database en gepusht worden naar de digital signage-schermen.

7. Meer en grotere schermen

Size matters, ook bij digital signage! De laatste van onze digital signage trends? Meer en grotere schermen per locatie.

Ook de afgelopen jaren merkten we deze trend al op. Waarom? Omdat digital signage sinds de begindagen fors goedkoper is geworden.

Het is dan ook makkelijker geworden voor winkels en bedrijven om te investeren in meer en grotere schermen en we verwachten dat deze digital signage trend zich door zal zetten in 2019.

Waarom ook jij zou moeten investeren in meer en grotere schermen? Simpel: hoe groter de schermoppervlakte, hoe groter de impact van je content.

En verder?

Zoals elk jaar zal het in 2019 uiterst belangrijk zijn om origineel uit de hoek te komen. De ideeën hierboven kunnen je daarbij inspireren.

Maar sterke digital signage hoeft niet per se technisch hoogstaand te zijn. Het draait allemaal om de boodschap die je wil verspreiden en hoe je ervoor zorgt dat die binnenkomt bij je doelpubliek. Alles begint bij sterke digital signage-content.

Wil je in 2019 opvallen met een originele digital signage-opstelling? Contacteer ons dan nu. Gesofisticeerd hoog-technologisch of stijlvol eenvoudig: Kimeru kan het allemaal!

Tags:


Heb je vragen of interesse in onze diensten?