16 jul Alles wat je wil weten over een digitale etalage
Alles wat je wil weten over een digitale etalage
Een digitale etalage helpt je bedrijf om zijn omzet te verhogen. Investeer je in etalage-tv’s, dan investeer je dus in de groei van je bedrijf.
Wil je meer weten over de digitale etalage? Lees dan snel verder! Hieronder zetten we de voordelen, de toepassingen en de mogelijkheden van een digitale etalage voor je bedrijf op een rij.
De voordelen van een digitale etalage
Een digitale etalage is een etalage met tv-schermen, waarop je interessante boodschappen en advertenties kunt tonen aan voorbijgangers. En dat heeft heel wat voordelen voor je winkel of bedrijf.
Bewegende beelden trekken namelijk sterker onze aandacht dan een statische etalage. Toon je voorbijgangers interessante en opvallende filmpjes of animaties in je etalage? Dan verhoog je de kans dat ze je winkel of bedrijf binnenstappen en dus je producten of diensten kopen.
Op dezelfde manier helpt een digitale etalage je om op te vallen tussen je concurrenten in het straatbeeld en geef je je bedrijf zo een professionele uitstraling.
Wil je meer weten over de voordelen van een digitale etalage? Hier lees je meer over de etalage-tv’s van Kimeru!
De toepassingen van een digitale etalage
Een digitale etalage is natuurlijk ideaal voor de retailsector – denk maar aan kleding- en schoenenwinkels. Maar dat is zeker niet de enige nuttige toepassing.
Etalage-tv’s kunnen immers ook een groot verschil maken voor horecazaken (bijvoorbeeld fastfoodketens en koffiebars) en bedrijven die diensten aanbieden (bijvoorbeeld interimkantoren).
Een ander mooi voorbeeld van die laatste soort is de vastgoedsector. Een digitale etalage helpt je immokantoor immers om je panden op een mooie en professionele manier in de kijker te zetten.
Bovendien kun je je aanbiedingen makkelijk en snel aanpassen. In slechts enkele klikken haal je een pand weg of verander je de vraagprijs.
Wil je meer weten over de voordelen van een digitale etalage voor de immobiliënsector? Lees dan nu dit artikel!
De mogelijkheden van een digitale etalage
Voor je digitale etalage kun je niet zomaar eender welke tv gebruiken. Een gewone consumenten-tv is er bijvoorbeeld niet tegen opgewassen om uren aan een stuk ingeschakeld te zijn.
Gelukkig zijn er speciale etalage-tv’s voor je digitale etalage, die je zonder probleem uren video’s kunt laten tonen. Bovendien bestaan er verschillende soorten professionele beeldschermen voor verschillende situaties.
High brightness monitors
Zo bestaan er high brightness monitors die je kunt gebruiken als je digitale etalage wordt blootgesteld aan fel licht, zoals in een winkelcentrum.
Dat licht kan er immers voor zorgen dat je beeldschermen – en dus je boodschappen – niet goed zichtbaar zijn. Maar door de hogere lichtsterkte zijn je filmpjes en animaties op een high brightness monitor wél goed zichtbaar. Zo’n monitor heeft namelijk een lichtsterkte tot wel 2000 cd/m2.
Ligt je winkel in een (winkel)straat en is je etalage gericht naar het oosten, zuiden of westen? Dan kies je zelfs best voor een ultra high brightness monitor.
Ultra high brightness schermen hebben een lichtsterkte boven de 2000 cd/m2, waardoor ze ook in fel zonlicht goed zichtbaar blijven. Bovendien zijn ze vaak uitgerust met een lichtsensor, die het licht dat je scherm uitzendt aanpast aan de hoeveelheid zonlicht.
Hier lees je meer over de (ultra) high brightness monitors van Kimeru!
Led-displays
Een andere soort etalage-tv is het led-display. Échte led-displays hebben een hoge lichtsterkte, waardoor ze steeds goed zichtbaar zijn – ook in fel buitenlicht.
Bovendien bestaan er led-displays in tal van formaten en kun je ze ook makkelijk combineren tot één grote videowall.
Meer weten over led-displays? Ontdek hier het verschil tussen een écht led-display en een lcd-scherm.
Dual sided display
Een andere mooie technologie is het dual sided display. Op dit soort dubbelzijdige schermen kun je boodschappen tonen aan beide kanten.
Hang je een dual sided display in je etalage, dan kun je dus voorbijgangers naar binnen lokken met opvallende filmpjes en tegelijkertijd de mensen in je winkel interessante informatie tonen over je producten of diensten. De boodschap aan beide kanten van het scherm hoeft immers niet hetzelfde te zijn.
Meer weten? Ontdek hier de voordelen van een dual sided display!
De impact van je digitale etalage meten
Je leest het: een digitale etalage biedt heel wat interessante voordelen en mogelijkheden aan tal van bedrijven, winkels en horecazaken. Maar natuurlijk hangt de impact van een digitale etalage ook samen met het aantal voorbijgangers.
Wil je weten hoeveel personen dagelijks voorbij je etalage wandelen vóór je investeert in etalage-tv’s? Boek dan een passantenonderzoek bij Kimeru!
Tijdens zo’n passantenonderzoek plaatsen we gedurende 1 week een scherm met dynamische content in jouw etalage. Met een intelligente bewegingssensor tellen we ondertussen het aantal voorbijgangers.
Zo krijg je een goed idee van het potentiële bereik van je digitale etalage. Koop je nadien ook één of meerdere beeldschermen bij Kimeru? Dan is het passantenonderzoek gratis!
Meer weten? Hier lees je alles over het passantenonderzoek van Kimeru!
Kimeru: dé partner voor je digitale etalage
Ben je overtuigd en wil je graag een digitale etalage? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Kimeru is namelijk dé expert in professionele etalage-tv’s.
We geven je advies over welke toestellen het beste passen in jouw etalage, leveren je toestellen en plaatsen ze volgens de regels van de kunst.
Wil je een digitale etalage bestellen, heb je nog vragen of wil je een passantenonderzoek boeken? Aarzel dan niet om ons te contacteren. Tot binnenkort!