Signagram Kimeru NEC - persbericht

Signagram in schermen van NEC door internationale samenwerking

PERSBERICHT: Platform Signagram van Antwerps bedrijf Kimeru in schermen van NEC door internationale samenwerking

Signagram, een spin-off van het Belgische bedrijf Kimeru (Antwerpen), tekende een samenwerkingsovereenkomst met NEC. Deze internationale marktleider in premium grootformaat displays gaat de Signagram software suite wereldwijd gebruiken op alle schermen met het NEC Open Modular Platform. Signagram is momenteel voor de Benelux het enige platform dat door NEC is geselecteerd.

NEC staat wereldwijd bekend om de kwaliteit en de betrouwbaarheid van zijn professionele displays die op grote schaal worden ingezet in de detailhandel, bedrijven en transport. Door de fusie met Sharp is NEC ondertussen de op twee na grootste fabrikant van digitale displays ter wereld. Dankzij de samenwerking die Kimeru met deze grote speler heeft bereikt, kan Signagram geactiveerd worden op alle door NEC geproduceerde schermen voorzien van het NEC Open Modular-platform. Signagram komt voor-geïnstalleerd op elk scherm uitgerust met ingebouwde Raspberry Pi.

Daarnaast wordt Kimeru de allereerste speler wereldwijd die met Signagram digital signage aanbiedt door middel van AI-gedreven technologie. Zo levert Signagram live newsfeeds aan in samenwerking met gerenommeerde persbureaus zoals Reuters en AFP. “Via dit platform worden op standaardbasis professionele live news feeds, contentgerichte workflows en AI-gestuurde zoekopdrachten toegevoegd in verschillende media. Hierdoor kunnen klanten interessante berichten met veel visibiliteit creëren”, aldus Nathaniël Van Parijs van Kimeru.

Eenvoudig gebruiksgemak

Signagram is het resultaat van meer dan 15 jaar ervaring met digital signage en onderscheidt zich door een innovatief, gebruiksvriendelijk en hoogwaardig eindresultaat. Het biedt het beste van 2 werelden door zijn integratie in het scherm, maar vooral ook door zijn modulair karakter met een Raspberry Pi. “Dat is ook de reden waarom NEC met ons in zee gaat. Dit minuscuul computerkaartje laat toe om aan iedereen wereldwijd schermen te verdelen aan een lage kostprijs. NEC heeft de Raspberry Pi vanuit de fabriek geïntegreerd in zijn displays. De gebruiker kan de module er zelf in plaatsen en weer uit halen”, onderlijnt CEO Van Parijs.

De samenwerking met NEC onderschrijft het belang dat Kimeru hecht aan duurzaamheid.  “Zo kunnen wij onze klanten een innovatief en sterk inhoudelijk platform aanbieden, dat voor kleine en grote implementaties geschikt is. Daarmee zorgt Signagram zowel op het vlak van gebruiksgemak als van kostprijs voor een doorbraak. Het is ons doel om diverse bedrijven een tool aan te bieden waarmee ze vrij eenvoudig heel mooie content kunnen maken”, besluit Nathaniël Van Parijs.

Meer informatie

Benieuwd wat Signagram kan betekenen voor jouw bedrijf? Surf dan snel naar www.signagram.com.

Tags:

Heb je vragen of interesse in onze diensten? Neem contact op of bezoek onze showroom!