Een Twitter wall op jouw evenement trekt niet alleen de aandacht van passanten maar zet hen ook aan tot actie. Daardoor blijven ze langer stilstaan bij jouw boodschap.
Kimeru weet perfect hoe je je bezoekers engageert met een Twitter wall of social wall. Niet gek dus dat Mercedes ons vroeg om er één voor hen te plaatsen op het Autosalon.
Mercedes vroeg Kimeru om een Twitter wall te maken voor het Autosalon. Zo’n social wall, zeker een grote LED-muur, valt op en trekt de aandacht.
Maar nog belangrijker: het zet de mensen ook aan tot actie. Ze krijgen immers de kans om hun mening te geven of een boodschap te sturen, die bijna meteen op het grote scherm verschijnt. Zo wilde het autobedrijf zijn bezoekers warm maken voor de Mercedes Vito.
Op 4 touchscreens konden bezoekers van de Mercedesstand op het Autosalon hun mening geven over de nieuwe Vito. Kimeru ontwikkelde een app op maat van het evenement waarin bezoekers hun naam en reactie konden ingeven.
Bovendien maakte een fotograaf tijdens het event foto’s van de bezoekers van de stand. De foto’s verschenen automatisch op de Twitter wall én op de Facebookpagina van het autobedrijf.
Bezoekers van de stand van Mercedes zagen hun boodschap en de foto’s van de fotograaf live verschijnen op de Twitter wall. Zo kregen ze de kans om zelf deel uit te maken van het evenement.
De speciaal ontwikkelde app maakte het een fluitje van een cent om een boodschap te laten verschijnen op de social wall.
Het resultaat? Een groot aantal bezoekers die een langere tijd doorbrachten bij de stand van Mercedes. Bovendien bezochten ze na het evenement de Facebookpagina van de autobouwer om hun foto te vinden.
Mercedes slaagde er dankzij de Twitter wall van Kimeru in om de interesse van het publiek te wekken voor hun nieuwe model.
De Twitter wall van Mercedes is maar 1 voorbeeld van het gebruik van sociale media voor digital signage. Zo contacteerde een verzekeringsmaatschappij ons om sociale media in de kijker te zetten bij hun personeel met behulp van digital signage.
Kimeru ontwikkelde een interface die medewerkers toelaat om op een eenvoudige manier de laatste tweets of Facebookberichten te bekijken en modereren via een touchscreen.
Hierdoor kunnen medewerkers snel en eenvoudig een dialoog starten met hun klanten en hen helpen bij hun vragen.