Mercedes Europa gebruikt het Kimeru Queuing System om de wachttijd voor zijn klanten in de showroom korter en aangenamer te maken. Daarnaast krijgt het bedrijf meer inzicht in zijn klanten en wachtrijen.
Hieronder lees je hoe ons Kimeru Queuing System werkt en hoe het Mercedes Europa hielp bij zijn wachtrijmanagement.
Op vraag van Mercedes Europa ontwikkelde Kimeru zo’n queuing system. Hieronder lees je hoe ons Kimeru Queuing System werkt en hoe het Mercedes Europa hielp bij zijn wachtrijmanagement.
Mercedes Europa vroeg ons een wachtrijmanagement-systeem te ontwikkelen op hun maat. Het voornaamste doel was om de wachttijd aangenamer en korter te maken voor zijn klanten. Daarnaast wilde het bedrijf ook meer inzicht verwerven in zijn wachtrijen.
Een grote autodealer krijgt immers verschillende soorten klanten over de vloer: privé, bedrijven, diplomatiek, … Bovendien hebben deze verschillende klanten ook nog eens verschillende vragen en noden: informatie, een nieuwe wagen, een regulier onderhoud, een herstelling, …
Met een slim systeem voor wachtrijmanagement verzamel je informatie over welk type klant wanneer langskomt met welke problemen. Zo kan je je personeelsbezetting aanpassen en efficiënter werken.
Het Kimeru Queuing System bestaat uit kiosken met een aanraakscherm. De klant meldt zich aan en vult enkele gegevens in over wie ze zijn en waarvoor ze langskomen.
Op deze manier wordt de klant meteen toegewezen aan de juiste afdeling en krijg je waardevolle informatie, bijvoorbeeld of het om een terugkerende of een speciale klant gaat.
Na de registratie krijgt de klant een ticket met zijn volgnummer en neemt hij of zij plaats in een comfortabele wachtruimte. Wanneer de klant aan de beurt is, geven de schermen boven de balie aan welke medewerker hem of haar zal helpen.
Sinds Mercedes Europa gebruik maakt van het Kimeru Queuing System voor zijn wachtrijmanagement, is de wachttijd per klant significant verkleind.
Bovendien heeft het autobedrijf nu een duidelijk inzicht in zijn wachtrijen: welke soort klant komt wanneer en waarvoor, welke afdeling moet wanneer worden ingeschakeld, wanneer zijn de piekmomenten en wanneer is het rustiger, …
Daardoor kan Mercedes zijn personeel beter inzetten en ook op drukkere momenten zijn klanten sneller helpen.
Het Kimeru Queuing System werd ontwikkeld op maat van Mercedes Europa, maar wordt ondertussen op tal van andere plaatsen gebruikt.
Het menu van het Kimeru Queuing System voor wachtrijmanagement is beschikbaar in meerdere talen en kan naar wens worden aangepast.
Verder kan het flexibel gekoppeld worden aan diverse CRM-systemen. Op die manier kan je je service nog beter personaliseren.