Wachtrijmanagement

Wachten aangenaam maken voor iedereen

Dankzij wachtrijmanagement kan je de wachttijd voor je klanten korter én aangenamer maken. Met een slim systeem voor wachtrijmanagement verzamel je bovendien kostbare gegevens die jou toelaten om te anticiperen op drukke momenten.

Heb je vragen of wil je meer informatie?
KimQ wachtrijsysteem voor Mercedes-benz
KimQ wachtrijsysteem voor Mercedes-benz

Op vraag van Mercedes Europa ontwikkelde Kimeru zo’n queuing system. Hieronder lees je hoe ons KimQ systeem werkt en hoe het Mercedes Europa hielp bij zijn wachtrijmanagement.

Vraag van de klant

Mercedes Europa vroeg ons een wachtrijmanagement-systeem te ontwikkelen op hun maat. Het voornaamste doel was om de wachttijd aangenamer en korter te maken voor zijn klanten. Daarnaast wilde het bedrijf ook meer inzicht verwerven in zijn wachtrijen.

Een grote autodealer krijgt immers verschillende soorten klanten over de vloer: privé, bedrijven, diplomatiek, … Bovendien hebben deze verschillende klanten ook nog eens verschillende vragen en noden: informatie, een nieuwe wagen, een regulier onderhoud, een herstelling, …

Met een slim systeem voor wachtrijmanagement verzamel je informatie over welk type klant wanneer langskomt met welke problemen. Zo kan je je personeelsbezetting aanpassen en efficiënter werken.

Onze oplossing

Het KimQ queuing system bestaat uit kiosken met een aanraakscherm. De klant meldt zich aan en vult enkele gegevens in over wie ze zijn en waarvoor ze langskomen.

Op deze manier wordt de klant meteen toegewezen aan de juiste afdeling en krijg je waardevolle informatie, bijvoorbeeld of het om een terugkerende of een speciale klant gaat.

Na de registratie krijgt de klant een ticket met zijn volgnummer en neemt hij of zij plaats in een comfortabele wachtruimte. Wanneer de klant aan de beurt is, geven de schermen boven de balie aan welke medewerker hem of haar zal helpen.

Het resultaat

Sinds Mercedes Europa gebruik maakt van het KimQ systeem voor zijn wachtrijmanagement, is de wachttijd per klant significant verkleind.

Bovendien heeft het autobedrijf nu een duidelijk inzicht in zijn wachtrijen: welke soort klant komt wanneer en waarvoor, welke afdeling moet wanneer worden ingeschakeld, wanneer zijn de piekmomenten en wanneer is het rustiger, …

Daardoor kan Mercedes zijn personeel beter inzetten en ook op drukkere momenten zijn klanten sneller helpen.

Meer over KimQ

Het KimQ systeem werd ontwikkeld op maat van Mercedes Europa, maar wordt ondertussen op tal van andere plaatsen gebruikt.

Het menu van het KimQ systeem voor wachtrijmanagement is beschikbaar in meerdere talen en kan naar wens worden aangepast.

Verder kan het flexibel gekoppeld worden aan diverse CRM-systemen. Op die manier kan je je service nog beter personaliseren.

Bekijk ook onze andere cases

Heb je vragen of interesse in onze diensten?