Massaal én veilig vaccineren dankzij wachtrijmanagement

Vlaanderen telt bijna 100 vaccinatiecentra waarin op grote schaal inwoners worden gevaccineerd tegen COVID-19. Om die massale toestroom in goede banen te leiden, bouwde Kimeru een digitaal wachtrijsysteem.

Kimeru stippelde samen met een van de grootste vaccinatiecentra in Vlaanderen een wachtrijsysteem uit dat duizenden inwoners op een veilige manier aan een prikje helpt.

Heb je vragen of wil je meer informatie?

Vraag van de klant

Het vaccinatiecentrum ontvangt dagelijks honderden inwoners die allemaal hun vaccinatieprik willen tegen het coronavirus. Maar hoe pak je dat aan op een efficiënte en veilige manier? Het vaccinatiecentrum moet immers grote bezoekersaantallen verzoenen met voldoende social distancing.

Onze oplossing

Een expert in digitale wachtrijsystemen ging ter plaatse en stippelde samen met de medewerkers van het vaccinatiecentrum een flow uit.

Het op maat gemaakte Kimeru Queuing System bestaat uit een onthaal waar een bezoeker zich aanmeldt met zijn e-ticket. Een medewerker wijst hem via een digitale toepassing een vaccinatielijn toe en een volgnummer. Van zodra zijn volgnummer op het scherm verschijnt, volgt een eerste gesprek met een zorgverlener. Daarna schuift de bezoeker door naar de vaccinatiezone waar hij zijn prik krijgt. Na afloop meldt hij zich af bij de uitcheckbalie.

De medewerkers van het vaccinatiecentrum wijzen de bezoekers zelf aan een wachtrij toe en kunnen wachtrijen indien nodig ook afsluiten. Zo hebben ze op elk moment van de dag controle over de wachtrijen en de drukte.

Het resultaat

Door te werken met een wachtrijsysteem, wordt de bezoekersstroom van het vaccinatiecentrum voortdurend onder controle gehouden en blijft de social distancing gegarandeerd. Ook het aantal verplaatsingen wordt zo beperkt, wat de kans op besmettingen nog verder verkleint.

In minder dan een maand tijd zorgde Kimeru ervoor dat het centrum bijna 5.000 aanvragen per dag kan verwerken, dankzij:

  • 16 schermen
  • 10 printers
  • Een dubbelwachtrijsysteem (intake + vaccinatie) met in totaal 32 wachtrijen

En het systeem werpt zijn vruchten af: ondertussen werden er al meer dan 75.000 mensen op veilige wijze gevaccineerd in dit vaccinatiecentrum.

Het wachtrijsysteem is geanonimiseerd en dus volledig GDPR-proof: er is geen link tussen het e-ticket waarmee een bezoeker zich aanmeldt en het volgnummer dat hij krijgt voor de wachtrij.

Bovendien tonen de statistieken hoe lang het hele vaccinatieproces duurt en wanneer de drukste periodes plaatsvinden. Op basis daarvan kan het vaccinatiecentrum meer medewerkers optrommelen of extra vaccinatielijnen openzetten.

Meer over Kimeru Queuing System

Het Kimeru Queuing System werd ontwikkeld op maat van het vaccinatiecentrum, maar wordt ook gebruikt door onder meer Mercedes Europa.

Het menu van het Kimeru Queuing System voor wachtrijmanagement is beschikbaar in meerdere talen en kan naar wens worden aangepast.

Verder kan het flexibel gekoppeld worden aan diverse CRM-systemen. Op die manier bied je je bezoekers een gepersonaliseerde ervaring.

Bekijk ook onze andere cases

Heb je vragen of interesse in onze diensten? Neem contact op of bezoek onze showroom!