Digital signage-content is de inhoud die je op je beeldschermen toont. Het is het hart van jouw beeldschermcommunicatie.
Je kunt investeren in de duurste en beste beeldschermen, maar zonder uitstekende digital signage-content zijn ze waardeloos.
Hieronder lees je meer over wat content precies is en hoe je digital signage-content gebruikt op jouw beeldschermen.
Content is het Engelse woord voor ‘inhoud’. Het is een term die erg vaak gebruikt wordt door IT-, communicatie- en marketingspecialisten.
Met content bedoelen zij teksten, foto’s, video’s en alle andere vormen van audiovisuele inhoud of boodschappen die via een online of offline medium verspreid kunnen worden.
Een blogpost op jouw website? Content! Een infographic in de krant? Content! Een filmpje op je Facebookpagina? Ja hoor: content!
Net zoals een krant of een website, is digital signage een medium waarmee je inhoud kunt verspreiden. Je kunt verschillende soorten digital signage-content (of narrowcasting-content) tonen, afhankelijk van de beeldschermen die je gebruikt:
Afhankelijk van je bedrijf of organisatie gebruik je digital signage in verschillende situaties en voor verschillende doelen. De digital signage-content die je gebruikt moet dan ook aangepast zijn aan dit doel.
Zo zal digital signage-content voor reclamefilmpjes er anders uitzien dan content die enkel bedoeld is om sfeer te scheppen. Ook informatieve digital signage-content zal aan andere eisen moeten voldoen.
Hoe vaak moet de digital signage-content op je beeldschermen veranderen? Moet je in realtime kunnen communiceren zoals bij een waarschuwingssysteem of sportevent? Deze en andere vragen helpen je om te bepalen hoe je digital signage-content er best uitziet.
Of je je beeldschermen nu gebruikt om te informeren, om op te vallen of om in dialoog te gaan met je klanten: content is de brandstof voor jouw digital signage.
Goede digital signage-content is dan ook van onschatbare waarde. Zorg er dus voor dat de boodschappen die je verspreidt duidelijk zijn en er aantrekkelijk uitzien zodat ze de aandacht van bezoekers en klanten grijpen en vasthouden.
Een studie van Microsoft toonde aan dat de gemiddelde aandachtsspanne van mensen door de digitalisering gedaald was van 12 seconden in 2002 tot 8 seconden in 2015. Uit eigen onderzoek weten we dat de aandacht voor digital signage-content vaak nóg korter is.
Wil dat zeggen dat digital signage geen interessant medium is? Absoluut niet, want licht en beweging trekken onze aandacht veel meer dan affiches of andere analoge media.
Maar als je wilt dat je boodschap bekeken wordt dan moet je ervoor zorgen dat ze meteen duidelijk is.
Op zoek naar een partner met een jarenlange ervaring in het verbluffen van klanten met duidelijke én straffe digital signage-content? Kimeru staat voor je klaar met zijn content as a service-aanbod.
Kimeru zorgt ervoor dat jouw beeldschermen overtuigende digital signage-content tonen in ruil voor een vast bedrag per maand. We werken op basis van jouw input en in jouw huisstijl.
Content as a service is geschikt voor alle soorten bedrijven en sectoren, ook die sectoren waar de digital signage-content snel en vaak moet kunnen worden aangepast.
Interesse? Of heb je nog vragen over content as a service? Aarzel niet om ons te contacteren.