Retargeting

Een extra kans om klanten te overtuigen

Je hebt het vast al eens meegemaakt: je plaatst iets in je winkelmandje in een webshop maar besluit om de aankoop af te breken. Op de volgende website die je bezoekt krijg je plots een advertentie voor datzelfde product.

Deze truc heet retargeting of remarketing en geeft de webshop een extra kans om jou te verleiden toch tot de aankoop over te gaan, wat vaak ook lukt. Maar wist je dat je retargeting ook kan gebruiken in een fysieke winkel?

Heb je vragen of wil je meer informatie?

Voor wie?

Zodra een bezoeker van je website je fysieke winkel binnenwandelt, maakt de retail retargeter de connectie met zijn of haar smartphone. Heb jij een of meerdere fysieke winkels én een webshop? Dan is de instore retargeter iets voor jou.

Op basis van gegevens over het online gedrag van je klanten kan je aangepaste content tonen op de dynamische of interactieve beeldschermen in je winkel.

Voordelen

Met retargeting kan je bijvoorbeeld de advertenties of boodschappen die je toont op de beeldschermen in je fysieke winkels aanpassen aan je klanten op basis van hun zoekgeschiedenis in jouw webshop.

Komen ze in de buurt van zo’n beeldscherm, dan zien ze een gepersonaliseerde boodschap. Zo kan je klanten herinneren aan producten die ze online bekeken en opnieuw proberen om hen te overtuigen. Of je kan hen producten tonen die compatibel zijn met wat ze reeds online kochten.

Meer over instore retargeting

Retargeting helpt je ook om gegevens over het aankoopgedrag van je klanten – online én instore – te verzamelen. Zo leer je je doelpubliek beter kennen en kan je de communicatie in je fysieke winkels en je webshop beter op elkaar afstemmen.

Bekijk ook onze andere cases

Heb je vragen of interesse in onze diensten?