Wanneer je digital signage content maakt en plant voor je bedrijf, wil je natuurlijk dat die zo effectief mogelijk is. Je content cycle – hoe vaak je dezelfde content toont – is daarbij erg belangrijk. Maar hoe vaak kun je die content cycle nu best updaten? Je ontdekt het hieronder!
Het zal je misschien verbazen, maar het antwoord is niet gewoon ‘zoveel mogelijk’. Want na 1 keer zien onthouden de meeste mensen je boodschap nog niet.
Op basis van onderzoek wordt algemeen aangenomen dat mensen je boodschap pas goed onthouden nadat ze die 3 keer hebben gezien. Daarna zou de aandacht voor je content snel weer afnemen en dat wil je natuurlijk liever niet.
Je kan je content cycle dus best updaten zodra de gemiddelde klant of bezoeker die 3 keer heeft gezien. Maar hoe weet je nu wanneer dat is? Op deze vraag bestaat helaas geen hapklaar antwoord. Je zal dus zelf op onderzoek moeten gaan. Wie is precies je doelgroep? Hoe vaak krijgt je gemiddelde klant je scherm te zien?
Daarnaast hangt je ideale content cycle ook af van je specifieke situatie. Gebruik je digital signage voor wayfinding of als digital directory? Dan hoef je die minder vaak te updaten dan reclame- of etalageschermen.
Door content van je bedrijf of organisatie af te wisselen met nieuws en live content feeds, maak je je content cycle automatisch dynamischer en relevanter voor je doelpubliek. En dat helpt je om de aandacht te trekken van je doelpubliek.
Net als live content, kan leuke of grappige content helpen om de aandacht van je doelpubliek te trekken en vast te houden. Bovendien zorgt entertainende content voor meer variatie in je content cycle.
Worden jouw schermen vaak meerdere keren per dag gezien door dezelfde mensen? Dan doe je er goed aan om elke dag voldoende variatie in je content cycle in te bouwen. Een makkelijke manier om dat te doen, is door ’s ochtends, ’s middags en ’s avonds andere content te tonen.
Ben je bang dat een deel van je klanten je boodschap toch te vaak zal zien, of slaag je er niet altijd in om je content cycle op tijd te vernieuwen? Pas dan regelmatig de volgorde van je contentblokken aan. Op die manier maak je je content cycle minder voorspelbaar, ook al toon je eigenlijk dezelfde informatie.
Vind je het na het lezen van onze tips nog steeds moeilijk om de ideale content cycle te bepalen voor jouw bedrijf? Aarzel dan niet om ons te contacteren. We staan voor je klaar met professioneel advies.