Touchtafel voor Mercedes-Benz

Al je producten op 1 touch table

Wat doe je als je showroom te klein is om al je producten uit te stallen? Een andere manier zoeken om ze te laten zien, natuurlijk.

Mercedes-Benz BeLux vroeg Kimeru om een systeem te ontwikkelen waarmee ze ál hun modellen kunnen tonen aan hun klanten. Onze oplossing? Een haarscherpe touchtafel!

Heb je vragen of wil je meer informatie?
Al je producten op 1 touchtafel
Al je producten op 1 touchtafel

Vraag van de klant

Mercedes-Benz BeLux berekende dat in de komende jaren 30 tot 40% van hun modellen niet in de showrooms zal passen. Van elk model bestaan er ook nog eens verschillende uitvoeringen.

Het automerk vroeg Kimeru om een systeem te ontwikkelen om alle modellen te kunnen tonen aan hun klanten, ook de modellen die niet in de showroom staan. Kimeru plaatste een hoogwaardige touchtafel.

Onze oplossing

Verkopers en hun klanten gaan aan de slag met speciale software en een touchtafel, ook wel touch table. Op die touchtafel kunnen ze samen het volledige gamma van Mercedes bekijken.

Ze kunnen ook de kleur, uitvoering en opties van de verschillende modellen aanpassen naar wens van de klant. Het eindresultaat wordt getoond op een groot tweede beeldscherm van hoge kwaliteit.

Het resultaat

Dankzij het systeem van Kimeru kunnen de autoverkopers alle bestaande modellen tonen aan hun klanten zonder dat deze modellen in de showroom hoeven te staan. Het tweede beeldscherm toont de gewenste auto in de gewenste uitvoering in hoge definitie.

De software op de touchtafel is eenvoudig te besturen en Kimeru maakte het ook eenvoudig om aanpassingen te doen in de backend. Nieuwe modellen, kleuren, uitvoeringen, … kunnen dus makkelijk worden toegevoegd.

Meer over de touchtafel

Een touchtafel kan je ook helpen om producten en diensten te tonen die je niet of moeilijk op een andere manier kan visualiseren.

Denk aan architecten, bouwfirma’s en vastgoedkantoren, maar ook bijvoorbeeld advocaten: een touchtafel laat hen toe om hun producten en diensten op een elegante manier in de kijker te zetten.

Daarnaast kan een touch table een andere dimensie geven aan een verkoopgesprek. Het gesprek gebeurt rechtstaand en wordt actiever en dynamischer, wat de kans op een succesvolle verkoop vergroot.

Ten slotte wordt zo’n staand gesprek vaak als minder formeel en meer vrijblijvend ervaren. De meeste klanten zullen dan ook sneller instemmen met een staand dan met een zittend gesprek.

Bekijk ook onze andere cases

Heb je vragen of interesse in onze diensten?