Voeg een extra medium toe aan je marketingmix met een led-scherm. Visuele boodschappen op een led-scherm laten een onuitwisbare indruk na op je bezoekers en zorgen voor een grote visibiliteit. Denk maar aan de billboards op Times Square in New York of Piccadilly Circus in Londen: led-schermen schreeuwen om gezien te worden.
Een led-scherm trekt alle aandacht naar zich toe door zijn grote helderheid. Terwijl je televisiescherm thuis een lichtsterkte heeft van zo’n 350 candela, de maateenheid van lichtsterkte, kunnen de led-schermen van Kimeru 5.000 candela of meer uitstralen.
Ook door zijn oppervlakte kan je er niet naast kijken: een led-scherm kan tot meerdere vierkante meters beslaan. Kimeru puzzelt elk mogelijk formaat in elkaar, zowel in landscape als in portrait.
Hoeveel potentiële klanten bereik je met je direct mailings? Hoeveel mensen bezoeken je website? Vergelijk die cijfers met het aantal voetgangers, fietsers en auto’s die dagelijks voor je deur passeren. Met een led-scherm bereik je potentieel meer mensen tegen een lagere prijs. Maar dan moet je scherm natuurlijk wel goed afgestemd zijn op de omgeving. En daar helpen we je graag mee!
Voor buitenschermen aan je gevel of op een paal werkt Kimeru met weer- en windbestendige oplossingen die je boodschap glashelder overbrengen, zelfs in volle zon. De geklimatiseerde behuizing met actieve of passieve koeling voldoet aan de internationale normen IP5 of IP6. Je led-schermen zijn dus optimaal beschermd zijn tegen regen en stof.
Kimeru monteert je nieuwe scherm op een voet, een vaste stelling, verankerd in beton of op je gevel en kan je oude scherm demonteren.
Hoe groot je led-scherm precies moet zijn om maximaal impact te maken, berekent een digitalsignage-expert van Kimeru die bij jou ter plaatse komt. Hij begeleidt je project van A tot Z en denkt mee over de ideale plaats van het scherm, de montage, de grootte, de vorm (landscape of portrait?) en de scherpte.
De Pixel Pitch, ofwel de dichtheid van het aantal leds op een scherm, is doorslaggevend voor de resolutie van je scherm. De kijkafstand bepaalt of je een grote of lage Pixel Pitch nodig hebt.
Hoe kleiner de P-waarde, hoe groter de Pixel Pitch en hoe scherper het beeld.
Binnen gebruik je led-schermen om het engagement van je bezoekers te versterken en hen te informeren. Voor de stand van Mercedes op het Autosalon bouwde Kimeru bijvoorbeeld een Twitter-wall, waarop foto’s van bezoekers verschenen.
Wil je een scherm groter dan 85 inch in je etalage? Dan kom je vanzelf bij een led-scherm uit, dat met zijn hoge helderheid de aandacht van voorbijgangers grijpt, zelfs achter glas en in volle zonlicht. Daarvoor zorgt de SMD-technologie (Surface Mounted Device), want SMD-leds zijn gesoldeerd op een printplaat en staan garant voor een forse lichtopbrengst en een hogere energie-efficiëntie.
Volstaat een scherm kleiner dan 85 inch? Kies dan voor een high brightness lcd-display van Kimeru. Bij lcd-schermen – liquid-crystal displays – lichten de vloeibare kristallen op door een backlight. Het resultaat? Beeldschermen met een hoge lichtsterkte die met hun true color-pixels elke mogelijke kleur goed weergeven.
Een led-scherm draait niet alleen om de hardware. Het succes ervan staat of valt met de boodschap die je brengt. Pak je het goed aan, dan vormt zo’n scherm de hoeksteen van je marketing mix bovenop je website, sociale media, advertenties en radiospots. De Cost Per Mille (CPM), de prijs voor 1.000 views, ligt trouwens een pak lager met een led-scherm dan bij andere kanalen.
Om je boodschappen optimaal te visualiseren, bouwde Kimeru Signagram. Dat is een krachtig content management systeem waarmee je in een handomdraai advertenties, beelden, vacatures en teksten op je scherm tevoorschijn tovert, zelfs vanop je smartphone. Dankzij je eigen templates toon je je boodschap in je eigen huisstijl.
Signagram biedt een riante bibliotheek met meer dan 2 miljoen rechtenvrije beelden, animaties en video’s. Bovendien kan je Signagram koppelen aan je bestaande tools zoals je Facebookpagina, Instagram- of Twitteraccount waardoor je het engagement van je bezoekers verhoogt.
Omdat led-schermen uiterst geschikt zijn om real time informatie weer te geven, biedt Signagram ook nieuwsfeeds, beurscijfers, sportuitslagen, weerberichten, verkeersinformatie of data over de luchtkwaliteit.
Naargelang het moment van de dag kan je de boodschappen op je led-scherm automatisch aanpassen door een andere playlist af te spelen tijdens de piek- en daluren.
Om de kost van je investering te drukken, denkt Kimeru mee hoe je slots op je scherm kunt verhuren aan naburige zaken. Op basis van het aantal passanten berekenen we de huurprijs die je kunt vragen.
Kimeru trekt voluit de kaart van milieuvriendelijke beeldschermen. De hoge kwaliteit ervan garandeert je een langere levensduur en een lagere energiefactuur. Zo beperk je de ecologische voetafdruk van je led-scherm en druk je de kosten.
Loopt er toch iets fout? Bij problemen of vragen kan je terecht bij onze helpdesk en krijg je indien nodig service ter plaatse.
Of je nu een gemeentebestuur bent dat praktische informatie en lokale evenementen wil delen, een bedrijf dat reclame wil maken of een zorginstelling die vacatures wil tonen, voor elke vraag en uitdaging biedt Kimeru een oplossing met led-schermen op maat. Lees er alles over in onze cases!
Brainstorm met de digitalsignage-experten van Kimeru over de mogelijkheden die een led-scherm je biedt. Contacteer ons voor een vrijblijvend en gratis adviesgesprek.