Digital signage-netwerk op maat

Een groot digital signage-netwerk voor Axa België

Axa België schakelde Kimeru in om het volledige digital signage-netwerk in hun nieuwe hoofdkwartier te verzorgen. Op verschillende locaties werden schermen geplaatst met daarop verschillende soorten informatie.

Axa wilde de inhoud van de schermen centraal kunnen aanpassen, maar ook toelaten dat verschillende teams en werknemers hun eigen schermen konden beheren.

Het eindresultaat? Een digital signage-netwerk op maat van maar liefst 70 schermen, met als paradepaardje een handige mobiliteitsapp met realtime verkeersinformatie.

Als vaste partner zullen we binnenkort verschillende vestigingen van Axa kunnen voorzien van digital signage op maat.

Heb je vragen of wil je meer informatie?

Vraag van de klant

Bij de verhuis naar een nieuw pand wilde Axa België ultramoderne faciliteiten voorzien, inclusief een groot digital signage-netwerk op maat.

Met dat netwerk wilde de verzekeringsmaatschappij verschillende soorten informatie toegankelijk maken voor zijn personeel. De informatie op de schermen zou afhankelijk zijn van hun locatie, bijvoorbeeld het dagmenu op een scherm bij het bedrijfsrestaurant.

De IT-afdeling moest de inhoud op alle schermen eenvoudig centraal kunnen aanpassen. Tegelijkertijd moest de inhoud per scherm ook kunnen worden aangepast door de betrokken teams.

Onze oplossing

Kimeru plaatste een digital signage-netwerk van 70 beeldschermen, verspreid over de verschillende verdiepingen. Via een eenvoudige interface kan de centrale IT-dienst de content van alle schermen aanpassen.

Andere teams hebben toegang tot specifieke schermen. Zo kan de kok van het bedrijfsrestaurant makkelijk zelf het dagmenu aanpassen en kunnen ook de vakbondsmedewerkers berichten plaatsen op bepaalde schermen.

Het onderste deel van alle schermen in het digital signage-netwerk toont steeds de plattegrond van de juiste verdieping mét aanduiding van de huidige locatie.

Het resultaat

Het digital signage-netwerk van Kimeru geeft Axa een moderne uitstraling. Al in de inkomhal worden mensen verwelkomd en geïnformeerd via beeldschermen.

Verder worden medewerkers via het netwerk op maat op de hoogte gehouden van relevante informatie van de HR-dienst, de vakbond, het bedrijfsrestaurant, … doorheen het gebouw.

Medewerkers en bezoekers vinden vlotter de weg in het gebouw met de aangepaste digitale wegwijzer onderaan elk scherm. En dankzij de schermen met realtime verkeersinformatie vinden ze ook makkelijker hun weg naar huis.

Meer over het digital signage-netwerk

Het pareltje van het digital signage-netwerk is de mobiliteitsapp: op bepaalde schermen wordt overzichtelijk en live informatie gegeven over de verkeersdrukte, vertrekuren van de dichtstbijzijnde tram- en busverbindingen en de geschatte reistijd naar verschillende locaties.

Een andere app die op maat ontwikkeld werd is de nieuwsapp. Hierin worden berichten uit de nieuwsfeed van De Tijd afgewisseld met bedrijfsnieuws. Deze dedicated apps kunnen makkelijk geïntegreerd worden met andere content.

Bekijk ook onze andere cases

Heb je vragen of interesse in onze diensten? Neem contact op of bezoek onze showroom!